Έλα να παίξουμε σκάκι, τώρα…  Έλα να παίξουμε, όχι ως εραστές… αλλά ως φίλοι… Εσύ θα παίξεις με τα μαύρα κομμάτια, γιατί ξέρω ότι σου αρέσει το χρώμα κι ας είναι το χρώμα του θανάτου… το χρώμα με το οποίο δεν θα ήθελα ποτέ να βαφεί η σχέση μας… Εγώ θα παίξω με τα λευκά… γιατί είμαι πάντα η ακτίνα του φωτός που προσπαθεί να μετατρέψει το σκοτάδι σε λυκόφως… Περίμενε ν’ ανοίξω τη σκακιέρα και να τα βάλω στη θέση τους… Ο βασιλιάς εδώ… η βασίλισσα εκεί… παραπέρα θα χτίσω τους πύργους… μπροστά τα πιόνια… εκεί οι αξιωματικοί… να, και τα άλογα…
Ξεκινάμε;
Πρώτος εσύ… δεν πειράζει… Δεν είναι υποχρεωτικό να παίζει πάντα πρώτος αυτός που έχει τα λευκά… Ας αλλάξουμε τους όρους του παιχνιδιού…
Αργά, ένας-ένας οι πύργοι μου θα πέσουν όπως έπεσα κι εγώ στην αγκαλιά σου… Οι αξιωματικοί μου θα τραπούν σε φυγή παρέα με τα άλογά τους… Κι εσύ θα έχεις απώλειες, όχι όμως τόσες πολλές όσες εγώ… Συνεχίζουμε… Μετακινώ τους αξιωματικούς μου για να προστατέψω τον βασιλιά μας, σαν να θέλω να προστατέψω την καρδιά μου από εσένα, μιας και σε αισθάνομαι τόσο κοντά μου… Με νικάς κι εδώ… Μου παίρνεις τα πάντα… μέχρι που φτάνεις στον στόχο σου… τον βασιλιά…
Προχώρα… Πάρε τον… Σου τον δίνω, χωρίς αντίσταση…
Τώρα που τον πήρες, τι θα κάνεις; Δεν ταιριάζει με τα μαύρα κομμάτια σου, είναι πολύ διαφορετικός… Δεν θα αλλάξει ποτέ χρώμα, όσο κι αν επιμείνεις… Θα είναι, απλά, στο μέρος σου για να το ομορφαίνει με το χρώμα του ή καλύτερα για να σε προστατεύει όποτε τον χρειαστείς… Μη προσπαθείς να τον ταιριάξεις με κανένα με τα κομμάτια σου… δεν θα μπορέσεις… Επέστρεψε τον πίσω σ’ εμένα… Ξέρω ότι δεν αρμόζει η κίνηση αυτή με τους κανόνες του παιχνιδιού… όμως δεν πειράζει… Μπορούμε να ξεκινήσουμε από την αρχή… Να βάλεις στόχο ξανά τον βασιλιά μου… Μην είσαι σίγουρος πως θα με νικήσεις για δεύτερη φορά… Ακόμα κι αν το καταφέρεις δεν θα είναι τόσο εύκολη όπως πριν η νίκη σου… Μπορεί ο βασιλιάς μου να είναι αδύναμος ή εγώ να μην είμαι καλός στο σκάκι, αλλά έχω καλούς υπερασπιστές και… η τύχη δεν βοηθάει τους πρωτάρηδες;
Λοιπόν… πάμε ξανά… Εσύ τα μαύρα, εγώ τα λευκά…

